După ce, au fost introduse educația financiară și educația juridică, elevii vor învăța și despre bunele practici din domeniu și efectele acțiunilor lor asupra mediului după ce proiectul de lege va fi adoptat în Parlament.
Proiectul de lege prevede modificarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, în sensul introducerii în curriculumul național pentru învățământul primar și gimnazial a competențelor de mediu.
În prezent, curriculumul național se axează pe opt domenii de competențe-cheie, care determină profilul de formare a elevului, astfel: *competențe de comunicare în limba română și în limba maternă, în cazul minorităților naționale;*competențe de comunicare în limbi străine;*competențe de bază de matematică, științe și tehnologie;*competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere;*competențe sociale și civice;*competențe antreprenoriale, financiare și juridice;*competențe de sensibilizare și de expresie culturală;*competența de a învăța să înveți.
Competențele de mediu ar urma să se alăture celor sociale și civice.
Provocările legate de mediu necesită un răspuns urgent și ambițios, pentru că viitorul se clădește cu o generație pregătită pentru provocările actuale legate de climă și mediu. Investițiile în infrastructura verde, în programe de mediu și de management sustenabil al resurselor naturale ale României nu pot fi susținute eficient în lipsa educației corespunzătoare a populației. Michael Gudu Deputat PNL Tulcea