3.9 C
Tulcea
luni, decembrie 2, 2024

Consiliul Național al Elevilor Nu mai jucați ping-pong cu educația din România!

ECONOMIE

Prin intermediul prezentei petiții, ne dorim să obținem un algoritm de calcul care să stea la baza deciziei privind funcționarea școlilor, precum și măsuri suplimentare de protecție sanitară sau mecanisme educaționale care sunt atât de necesare școlii românești în contextul pandemiei.

„Să ne imaginăm un elev care în 2021 e în clasa a X-a. A susținut Evaluarea Națională într-un context pandemic, fără să știe dacă anul va fi înghețat sau dacă se vor anula examenele. Apoi în clasa a IX-a abia a reușit să își cunoască colegii, pentru că mai mult de jumătate din an s-a desfășurat într-un sistem online rudimentar și peticit. Iar acum află că va merge la școală în format fizic în funcție de incidența localității. Sau poate deschiderea școlii depinde de vaccinarea profesorilor. Nu știe nici dacă va susține teze, având în vedere că o bună parte din acest semestru s-a desfășurat în sistem online.

Aceste sentimente de nesiguranță și incertitudine trebuie să dispară. Elevii, părinții și profesorii nu mai înțeleg nimic.

Consiliul Național al Elevilor, unica structură de reprezentare a elevilor din România, alături de toți semnatarii petiției, vă cerem să nu mai luați măsuri din scurt, fără consultare, fără bază științifică, astfel încât să bulversați un întreg sistem.

De aceea, vă solicităm:

  • introducerea unui algoritm de calcul care să stea la baza deciziei privind funcționarea școlilor,  care să cuprindă factori ca: vaccinarea elevilor, a profesorilor și a părinților, incidența din localitate, supraaglomerarea claselor, posibilitatea testării rapide în școală, infrastructură (măști, dezinfectant, distanțare fizică) etc.
  • suspendarea organizării tezelor în semestrul I al acestui an școlar și înlocuirea acestora cu evaluări sumative cu subiect unic pentru toate clasele, astfel încât accentul să se mute de pe notă pe feedback din partea profesorilor
  • regândirea procesului de administrare a testelor non-invazive pe bază de salivă, astfel încât acestea să poată fi folosite în spațiul școlar (după consultarea elevilor, părinților și profesorilor)
  • extinderea testării rapide antigen în școli, în zilele de weekend
  • menținerea în format fizic a orelor de practică pentru învățământul profesional, tehnic și vocațional, indiferent de ce scenariul în care funcționează școala
  • asumarea publică a faptului că un set de măsuri odată stabilite nu vor mai fi modificate peste noapte

De ce este important?

Politicienii au uitat cine e principalul beneficiar al educației: elevii. Au încercat să scape de responsabilitate, pasând atribuțiile dintr-o parte în alta. Nici măcar astăzi, după doi ani de pandemie, nu avem un set de măsuri clare ce ar asigura predictibilitatea decizională din unitățile de învățământ.

De prea multe ori, elevii au trebuit să se adapteze unor măsuri luate peste noapte. Au aflat, de la o zi la alta, că vor merge la școală sau, din contră, că va trebui să participe la orele de curs din propria cameră. Au simțit pe pielea lor că tehnologia este doar un instrument complementar educației, nu un înlocuitor al ei.

Profesorii au fost nevoiți să se adapteze acelorași condiții, creându-și un nou mod de lucru, fără să fi primit vreo pregătire profesională în acest sens. 

Ministerul Educației și Ministerul Sănătății iau decizii fără să țină cont că perioada de adaptare a actorilor implicați este mult mai mare decât perioada de aprobare a unor noi măsuri”.  

TOTAL INFO

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

SĂNĂTATE